|
S p r á v a
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predkladá: Základná škola
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerokované v pedagogickej rade ZŠ dňa ...............
Stanovisko zriaďovateľa: ................................................................
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vypracovali: Východiská a podklady:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
S p r á v a I.
6. Vedúci zamestnanci školy:
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy: Členovia rady školy:
+ za rodičov, za pedagogických zamestnancov, za nepedagogických zamestnancov, delegovaný za zriaďovateľa, delegovaný zástupca práv. alebo fyz. osoby, ktorá sa podieľa na výchove a vzdelávaní |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2005/2006: ( počet zasadnutí rady školy, problematika, ktorou sa rada školy zaoberala a jej pomoc pri plnení úloh školy) Rada školy má 11 členov, predsedníčka Ing. Beáta Hrbatá. Rada školy sa zišla trikrát, riešila problémy prevádzky školy, kontrolovala financovanie a pomáhala riešiť výchovné problémy. 7.2) Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy: b) Údaje o žiakoch školy za školský rok 2005/2006 (§ 2 ods. 1 písm. b) |
Stav k 15. 9. 2005 |
Stav k 31. 8. 2006 |
|||||||||||||
Počet tried |
Z toho špec. tried. |
Počet žiakov |
Z toho v špec. tried. |
Z toho integ. |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
Počet tried |
Z toho špec. tried. |
Počet žiakov |
Z toho v špec. tried. |
Z toho integ. |
Počet odd. ŠKD |
Počet žiakov v ŠKD |
|
1. |
2 |
0 |
45 |
0 |
0 |
1 |
40 |
2 |
0 |
44 |
0 |
0 |
1 |
29 |
2. |
2 |
0 |
31 |
0 |
0 |
1 |
29 |
2 |
0 |
31 |
0 |
0 |
1 |
30 |
3 |
2 |
0 |
48 |
0 |
0 |
1 |
32 |
2 |
0 |
49 |
0 |
0 |
1 |
27 |
4. |
2 |
0 |
47 |
0 |
1 |
1 |
14 |
2 |
0 |
47 |
0 |
1 |
1 |
16 |
5. |
2 |
0 |
39 |
0 |
0 |
0 |
5 |
1 |
0 |
39 |
0 |
0 |
0 |
2 |
6. |
2 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
52 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7. |
2 |
0 |
55 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
54 |
00 |
0 |
0 |
0 |
8. |
3 |
0 |
74 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
73 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9. |
3 |
0 |
70 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
69 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Spolu |
20 |
0 |
459 |
0 |
0 |
120 |
18 |
0 |
458 |
0 |
0 |
0 |
104 |
7.2 Gremiálne porady sa konali štyrikrát v tomto školskom roku (9.11.2005, 9.1.2006,20.3.2006,10.5.2006) a riešili sa výchovnovzdelávacie problémy, kontrolovali hospodárenie a riešili personálne zabezpečenie pre ďalší školský rok. Na škole pracovali: Metodické združenie učiteľov I. stupňa, predmetové komisie: slovenského jazyka, cudzích jazykov, matematiky, prírodopisu, telesnej výchovy a dejepis-zemepis. Úlohy plánu práce školy boli zapracované do plánov jednotlivých predmetových komisií. Na ich plnenie dozreli členovia vedenia a školy, zúčastnili sa na všetkých zasadnutiach. Počas roka boli štyri zasadnutia komisií. Na PK a MZ zhodnotili vyučujúci úroveň predpísaných písomných a zhodu javových analýz s platnými štandardami, prijali opatrenia na odstránenie nedostatkov. Vedenie školy kontrolovalo dodržiavanie klasifikácie v zmysle Metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakova dodržiavanie Deklarácie práv dieťaťa. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Údaje o počte detí materskej školy (uvádza iba základná škola s materskou školou)
c)Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ, údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy (§ 2 ods. 1 písm. c) a d) c1) Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ |
POČET ŽIAKOV |
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH |
POČET TRIED |
||
SPOLU |
DIEVČATÁ počet / % |
ODKLADY počet / % |
NEZAŠKOLENÍ V MŠ počet / % |
SAMOSTATNÉ ( SPOJENÉ ) |
43 |
19 |
4 |
0 |
2 |
c2) Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy |
Prehľad o počte žiakov 9. ročníka prijatých na jednotlivé druhy SŠ |
|||||||||
Gymnáziá |
Stredné odborné školy* |
SOU-4. ročné |
SOU-3. ročné |
OU-2.ročné |
|||||
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
Prihlás. |
Prijatí |
19 |
19 |
35 |
35 |
9 |
9 |
10 |
10 |
* priemyslovky, obchodné akadémie, pedagogické akadémie, umelecké školy
c. 2.2. žiaci 4. ročníka |
Prehľad o počte žiakov 4. ročníka prijatých na 8 - ročné gymnáziá a iné školy |
|||||
osemročné gymnáziá |
Na iné školy |
||||
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
Prihlásení |
Úspešní |
Prijatí |
17 |
17 |
17 |
c. 2.3. žiaci nižších ročníkov II. stupňa ZŠ prijatí na SŠ |
Ročník |
Počet žiakov prijatých na SŠ |
Stredná škola, na ktorú bol žiak prijatý |
8. ročník |
||
7. ročník |
||
6. ročník |
||
5. ročník |
c.2.4. Iné skutočnosti, vysvetlivky. (tu uviesť stručnú analýzu - porovnanie s minulým školským rokom, napr. prijatie žiakov 9. ročníka na SŠ, uviesť akí žiaci boli prijatí so zreteľom na dosiahnutý prospech, podobne aj u žiakov – absolventov 4. ročníka a ich prijatí na osemročné gymnáziá, porovnať akí žiaci boli prijatí so zreteľom na prospech a prípadne aj ďalšie porovnania, analýzy).
V minulom školskom roku boli prijatí všetci žiaci v prvom kole. Tento školský rok bol jeden žiak prijatý v druhom kole na strednú súkromnú školu. Žiaci dosahovali primerané výsledky na školu ktorú si zvolili.
Kurz na získanie vzdelania poskytovaného základnou školou e.1.) I. stupeň základnej školy
|
Počet žiakov 1. ročníka |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - veľmi dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - dobré výsledky - |
Počet žiakov, ktorí dosiahli - slabé výsledky - |
|
1. A |
23 |
18 |
5 |
0 |
1. B |
21 |
15 |
6 |
0 |
Hodnotenie žiakov 2. – 4. ročníka podľa variantu A
|
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
||||||||
SjaL |
Cj |
M |
Prvouka |
Vlastiveda |
Prírodoveda |
Ř triedy |
||
2.A |
1,47 |
1,33 |
1,27 |
1,35 |
||||
2.B |
||||||||
3.A |
1,21 |
1,50 |
1,28 |
1,17 |
1,24 |
1,24 |
||
3.B |
2,05 |
2,00 |
1,79 |
1,79 |
1,88 |
|||
4.A |
1,48 |
1,41 |
1,59 |
1,19 |
1,15 |
1,36 |
||
4.B |
1,80 |
1,90 |
1,95 |
1,65 |
1,86 |
|||
Ř jedn. predmet |
Hodnotenie žiakov 2. – 4. ročníka podľa variantu B
|
Ročník |
Trieda |
Počet žiakov |
Počet žiakov so stupňom - prospel - |
Počet žiakov so stupňom - neprospel - |
2. A |
0 |
0 |
0 |
|
2. B |
16 |
16 |
0 |
|
3. A |
0 |
0 |
0 |
|
3. B |
0 |
0 |
0 |
|
4. A |
0 |
0 |
0 |
|
4. B |
0 |
0 |
0 |
e.2. II. stupeň základnej školy |
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa tried |
|||||||||||||||||
SjaL |
Cj1 |
Cj2 |
D |
Z |
Ov |
M |
F |
CH |
P |
Tchv |
Vv |
Hv |
Tv |
Nv/Ev |
Ř triedy |
||
5.A |
1,71 |
1,47 |
0 |
1 |
1,12 |
0 |
1,59 |
0 | 0 |
1,29 |
1,00 |
1,06 |
1,00 |
1,00 |
A |
1,22 |
|
5.B |
2,18 |
2,43 |
1,75 |
2,09 |
2,05 |
0 |
2,55 |
0 | 0 |
2,14 |
1,32 |
1,36 |
1,50 |
1,41 |
A |
1,88 |
|
5.C |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
6.A |
1,55 |
1,82 |
0 |
1,09 |
1,14 |
1,00 |
1,50 |
1,59 |
0 |
1,05 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
A |
1,23 |
|
6.B |
2,27 |
2,47 |
2,23 |
1,37 |
1,67 |
1,07 |
2,60 |
2,20 |
0 |
1,80 |
1,00 |
1,33 |
1,27 |
1,23 |
A |
1,68 |
|
6.C |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
7.A |
1,68 |
1,93 |
1,46 |
1,21 |
1,57 |
1,00 |
1,89 |
1,82 |
0 |
1,68 |
1,29 |
1,18 |
1,68 |
1,18 |
0 |
1,51 |
|
7.B |
2,54 |
3,06 |
2,00 |
1,50 |
1,85 |
1,04 |
2,46 |
2,85 |
0 |
2,23 |
1,50 |
1,38 |
1,04 |
1,29 |
0 |
1,87 |
|
7.C |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
8.A |
1,29 |
2,00 |
1,58 |
1,13 |
1,29 |
1,25 |
1,63 |
1,92 |
1,92 |
1,75 |
1,17 |
1,33 |
1,17 |
1,21 |
0 |
1,47 |
|
8.B |
2,17 |
2,53 |
2,43 |
1,54 |
1,50 |
1,25 |
2,58 |
2,42 |
2,54 |
2,42 |
1,42 |
1,08 |
1,04 |
1,29 |
0 |
1,81 |
|
8.C |
2,52 |
2,76 |
- |
1,68 |
1,76 |
1,48 |
2,88 |
2,48 |
2,80 |
2,60 |
1,24 |
1,24 |
1,36 |
1,38 |
0 |
2,02 |
|
9.A |
1,14 |
1,76 |
1,71 |
1,14 |
1,19 |
1,1 |
1,76 |
1,24 |
1,76 |
1,24 |
1,00 |
1,19 |
1,00 |
1,06 |
0 |
1,31 |
|
9.B |
2,04 |
2,37 |
2,43 |
1,73 |
1,69 |
1,04 |
2,88 |
1,81 |
2,31 |
1,69 |
1,00 |
1,58 |
1,04 |
1,12 |
0 |
1,72 |
|
9.C |
2,45 |
2,50 |
1 |
1,45 |
1,45 |
1 |
2,14 |
1,73 |
1,91 |
1,68 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
1,18 |
0 |
1,57 |
|
Ø jedn. predmet. |
1,96 |
2,25 |
1,84 |
1,41 |
1,52 |
1,12 |
2,19 |
1,98 |
2,20 |
1,79 |
1,16 |
1,22 |
1,17 |
1,19 |
0 |
1,60 |
e 3.) Výsledky externých meraní – Monitor 9 |
Trieda |
Počet žiakov |
Z toho písalo |
Matematika Ř v % v SR |
Matematika Ř v % triedy |
Slovenský jazyka Ř v % v SR |
Slovenský jazyk Ř v % triedy |
9. A |
21 |
0 |
61,4 |
85,2 |
81,2 |
92,8 |
9. B |
26 |
0 |
61,4 |
58,6 |
81,2 |
76,6 |
9. C |
22 |
2 |
61,4 |
66,0 |
81,2 |
82,9 |
9. D |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Celkom |
69 |
2 |
61,4 |
69,3 |
81,2 |
84,6 |
f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov v šk. roku 2005/2006 ( §2 ods.1 písm. f) I. stupeň |
Ročník |
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
1.A |
Z |
|
1.B |
Z |
|
2.A |
Z |
|
2.B |
Z |
|
3.A |
RVCJ-A.J. |
|
3.B |
Z |
|
4.A |
RVCJ-A.J. |
|
4.B |
Z |
II. stupeň |
Ročník |
Trieda |
Uplatňované učebné plány |
5.A |
RVCJ-AJ |
|
5.B |
2 |
|
5.C |
- |
|
6.A |
RVCJ-AJ |
|
6.B |
2 |
|
6.C |
- |
|
7.A |
RVCJ-AJ |
|
7.B |
2 |
|
7.C |
- |
|
8.A |
RVCJ-AJ |
|
8.B |
2 |
|
8.C |
2 |
|
9.A |
RVCJ-AJ |
|
9.B |
2 |
|
9.C |
2 |
Poznámka: uviesť napr. pri RVCJ aký cj sa
vyučuje, pri športovej príprave aký šport, ...
g) Údaje o fyzickom počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy ku dňu koncoročnej kvalifikácie (§ 2 ods. 1 písm. g) |
Základná škola |
Počet |
Školský klub detí |
Počet |
Materská škola + |
Počet |
zamestnanci ZŠ –spolu |
37 |
zamestnanci ŠKD |
4 |
zamestnanci MŠ |
|
Z toho PZ* |
32 |
Z toho PZ |
4 |
Z toho PZ |
|
Z počtu PZ |
Z počtu PZ |
Z počtu PZ |
|||
- kvalifikovaní |
29 |
- kvalifikovaní |
4 |
- kvalifikovaní |
|
- nekvalifikovaní |
3 |
- nekvalifikovaní |
- nekvalifikovaní |
||
- dopĺňajú si vzdelanie |
1 |
- dopĺňajú si vzdelanie |
- dopĺňajú si vzdelanie |
||
Z toho NZ** |
Z toho NZ |
Z toho NZ |
|||
Z počtu NZ |
Z počtu NZ |
Z počtu NZ |
|||
- školský psychológ*** |
1 |
- upratovačky |
- upratovačky |
||
- špeciálny pedagóg |
|||||
- asistent učiteľa |
|||||
- upratovačky |
5 |
Školská kuchyňa a jed. |
10 |
||
- ostatní |
3 |
zamestnanci -spolu |
10 |
||
Spolu počet zamestnancov ZŠ + ŠKD + ( MŠ ) + ŠKaŠJ |
51 |
||||
Z celkového počtu zamestnancov školy počet PZ |
32 |
Vysvetlivky:
PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci Špeciálny pedagóg*** - ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej) + uvádza sa ak je základná škola s materskou školou
g1 Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých predmetov v školskom roku 2005/2006
|
Predmet |
Počet učiteľov neodborne vyučujúcich daný predmet |
Tv |
1 |
Z |
1 |
A.j. |
1 |
Tp |
3 |
Vv |
4 |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy ( §2 ods.1 písm. h) ( uvádzať za školský rok 2005/2006) |
Priebeh vzdelávania/počet |
||||
ukončilo |
pokračuje |
začalo |
||
I.kval.skúška |
1 |
1 |
0 | 0 |
PC |
24 |
24 |
0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti ( § 2 ods. 1 písm. i) (uvádzať aktivity školy – aktivity realizované z iniciatívy školy (napr. Dni otvorených dverí, Deň chleba, atď. aktivity do ktorých sa škola zapojila (napr. Deň narcisov, Deň jablka, atď.) – tu neuvádzať projekty, tie uvádzať v ďalšej časti. |
Údaje o aktivitách organizovaných ZŠ |
Údaje o aktivitách, do ktorých sa ZŠ zapojila |
Deň otvorených dverí pre budúcich prvákov |
Chráňme životné prostredie |
Deň otvorených dverí pre záujemcov o jazykovú triedu |
|
Malokarpatský strašiak |
|
Ďalšie informácie: uviesť prípadne stručne dopad týchto aktivít na život a na duch školy, odozvu u žiakov a pedagógov, resp. aj rodičov prípadné ostatnú verejnosť. i1) Dosiahnuté výsledky v predmetových olympiádach a súťažiach
|
Umiestnenie - dosiahnuté výsledky |
Umiestnenie v medzinárodných súťažiach |
||||
regionálne kolo |
krajské kolo |
celoslovenské kolo |
názov súťaže |
umiestnenie |
|
Súťaž ŠŠS |
1. |
1. |
5. |
||
ĽA hod. krik.lopt. |
2. a 3. |
||||
Skok do diaľky |
2. |
||||
Štafeta |
2. a 3. |
||||
Beh 800 m |
3. |
||||
Halový futbal |
3. |
||||
Volejbal dievč. |
3. |
Poznámka: Umiestnenia v postupových súťažiach , v jednotlivých kolách uvádzať len pri dosiahnutí 1.,2.,3., miesta. Výsledky v medzinárodných súťažiach uvádzať všetky.
Olympiáda A.j. – 1. j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená ( § 2 ods. 1 písm. j) |
Názov projektu |
Termín začatie realizácie projektu |
Termín ukončenia realizácie projektu |
Výsledky |
SOCRATES I. |
2006 |
2007 |
pokračuje |
Škola podp. zdravie |
2005 |
|
|
Správaj sa normálne |
2005 |
2006 |
- „ - |
Projekt o USA |
2006 |
2006 |
- „ - |
Digitálni Štúrovci |
2006 |
|
- „ - |
J) Škola podporujúca zdravie-projekt, ktorý sa realizuje už štvrtý rok. Podporuje predaj mliečných výrobkov Danone, pitný režim žiakov, pravidelné rozhlasové relácie a vydávanie školského časopisu Blesk. Nadácia Révia podporila sumou päťnásťtisíc Sk vytvorenie učebne slovenského jazyka. Vypomohla pri kúpe audiovizuálnej techniky. Na hodinách anglického jazyka žiaci 9. ročníka pracovali na „Projekte o USA“. Žiaci 5.A, 6.A, 7.A sa pripravovali v rámci dopisovacieho projektu „Teleprojekt s mestom Sandanski (Bulharsko)“ na širší projekt Socrates – Comenius 1 – školské partnerstvo, ktorý bol našej škole schválený Národnou kanceláriou. V závere školského roka nám schválili projekt „Digitálni Štúrovci“, ktorého cieľom je využitie počítačovej učebne na škole v prospech žiakov, učiteľov, rodičov i širšej verejnosti. Projekt nám umožní zakúpiť jazykové programy, techniku, vyškoliť učiteľa v celkovej hodnote stotisíc Sk. Projekt obohatí výučbu jazykov na škole. Prírodovedná predmetová komisia v rámci projektu Čas premien spolupracovala s firmami „Porocter a Gamble“ a „Jonson-Jonson“. Žiaci piateho ročníka absolvovali projekt „Správaj sa normálne“, ktorí viedli pracovníci Mestskej polície v Modre.
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole (§ 2. ods. 1 písm. k) l) Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy (§ 2 ods. 1 písm. l) m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy (§ 2 ods. 1 písm. m). { priložiť Správu o hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok.}. n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia ( § 2 ods. 1 písm. n). Cieľ – vychovať všestranne vzdelaného žiaka, pripraveného na strednú školu s dôrazom na pevné základy z cudzieho jazyka s nám podarilo splniť zrealizovaním učebných osnov vo všetkých predmetoch, dodržaním predpísaných štandardov. K realizácii pomohlo vybudovanie jazykových a počítačových učební, zapájaním žiakov do viacerých projektov a zviditeľnením našich úspechov v rámci mesta, okresu i kraja. o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení (§ 2 ods. 1 písm. o)
II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:
c) Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom (§ 2 ods. 2 písm. c)
d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú e) Výchovno-vzdelávacie výsledky v školskom roku 2005/2006 |